

Mercedes-Benz і 24 години Ле-Мана — перемоги, драма і вогняна історія
Перегони 24 години Ле-Мана — це не просто змагання на витривалість. Це епічна перевірка машин і людей, яка триває без зупинки цілу добу. І Mercedes-Benz — один із брендів, що залишив у цих перегонах найяскравіші сліди: як тріумфальні, так і трагічні.
Перші перемоги
У 1952 році Mercedes-Benz повернувся у великий автоспорт після Другої світової війни. Участь у Ле-Мані стала справжнім камбеком: дві моделі Mercedes-Benz 300 SL (W194) зайняли перше і друге місце. Ці автомобілі, із характерними дверима-крильцями, заклали фундамент подальшої легендарної моделі 300 SL Gullwing.
Трагедія 1955 року
Один із найтемніших моментів в історії автоспорту — аварія П’єра Левега на Mercedes 300 SLR у Ле-Мані 1955 року. Болід на швидкості понад 250 км/год врізався у задню частину іншого авто й вилетів на трибуну. Загинув пілот і понад 80 глядачів. Ця трагедія змусила Mercedes-Benz повністю відійти від автоспорту на кілька десятиліть. Компанія не брала участі в жодному офіційному змаганні до 1980-х років.
Повернення і реванш
У 1980-х Mercedes-Benz повертається у спортивні перегони через партнерство зі Sauber. І вже в 1989 році болід Sauber-Mercedes C9 з двигуном Mercedes виграв Ле-Ман, зайнявши перше і друге місця. У 1990-х команда Sauber-Mercedes підготувала наступника — C11, який став одним з найшвидших болідів Group C.
Ці боліди не тільки вигравали перегони, а й задавали стандарти аеродинаміки, надійності й технологічності на багато років уперед.
Цікавий факт: болід C9 у 1989 році досяг максимальної швидкості 407 км/год на прямій Mulsanne — одна з найвищих швидкостей в історії Ле-Мана.